Party on a thursday 2k

Nå kom jeg nettopp opp fra tredje etasje. Jeg satt uskyldig i min sofa og så på Ryan Secreast og American Idol, så kom det en Oslo-gutt opp og spurte om jeg ville komme ned på fest. Torjesen dro liksom litt på det og svarte egentlig nei, men så en halvtime senere ble det til at det kom enda en fyr opp, denne gang en bergenser opp og maste om at jeg måtte komme ned en tur.  Og så plutselig satt jeg der, med fem gutter på sikkert 25 som alle gikk på Teknisk fagskole, hvorav en av dem hadde t-skjorte med «Football is my life» på, en annen spilte en sang for meg som han hadde skrevet til ei jente fra Sandnes (i og med at jeg var fra Vest-Agder, liksom). Det luktet «hei, vi har ingen jentevenner» lang vei. Lengste halvtimen i mitt liv før jeg rømte ned til Morten og Ole.


I går gikk jeg inn på Tanum for å kjøpe en penn. Jeg gikk ut igjen ti minutter senere med en penn, pluss Ibsens samlede verker, samlede verker av Bjørneboe og Hamsuns tidligere verker. Så nå er Torjesens skal-lese-liste slik:
Sult
Mysterier
Pan
Victoria
Frihetens øyeblikk
Haiene
Hertug Hans
Catalina
Gildet på Solhaug
Fru Inger til Østråt
Hærmendene på Helgeland
Kjærlighetens komedie
Kongs-emnerne
Peer Gynt
De unges forbund
Keiser og Galilæer
Samfundets støtter
Et dukkehjem
Gengangere
En folkefiende
Vildanden
Rosmersholm
Fruen fra havet
Hedda Gabler
Byggmester Solnes
Lille Eyolf
John Gabriel Borkman
Når vi døde vågner

Jeg burde være ferdig omtrent samtidig som jeg pensjoneres.

ps. I dag var jeg på mitt første ever noensinne 8.marsarrangement. Stilte politisk bevisst opp på Youngstorget, fast bestemt på å feire mine medsøstre (in the words of appellanten fra Kvinnegruppa Ottar). Plutselig følte jeg meg fryktelig i kontakt med min egne eggstokker, syns menn var noe dritt og var egentlig veldig klar for å pierce leppa og starte på bachelor i kjønn, femienisme og likestilling. (Hvis ironien der var utydelig beklager jeg) Neida, men det var egentlig ganske fint, Frelsesarmeen og jeg hadde fakler og den koselig danske soldaten og jeg var skjønt enige i at menneskehandel er noe tull.

God natt, bless!

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Party on a thursday 2k

  1. Sult e supersmooth. Love it! Victoria og…men Sult overgår d mesta. fin sia, då! Eg kjenne eg blir misunneleg..men d e greit! Du e jo tross alt kjekke du!

  2. hm.. de e ingen i vår blokk så invitere oss på fæst.. kanskje færdi de flæst e barnefamilia og sure damå i overgangsaldern, men likevæl…

Legg igjen en kommentar

