Mine fine piger.

Egentlig burde jeg sove nå. Jeg burde definitivt sove nå. Men så ser Maja og jeg på Sex og singelliv og dessuten har jeg lyst å skrive et blogginnlegg om to av de fine jentene. Det er mange fine jenter («fin» som i helt vennskapligbasert betydning), jeg har alltid visst at de finnes i Kristiansand, men jaggu er det en del i Oslo også. I dag har jeg hengt med de to fine jentene Randi og Ingrid. Vi har spist kveldsmat bestående av hjemmebakte rundstykker og is med peanøtter og nonstop. Vi har liksom nesten Kvinneforening, og det skal vi fortsette med til vi dør, eller i alle fall til høsten når vi skal slutte på Staffeldts.

bilde-030.jpg

Ingrid Haga er født 31.august 1986 og kommer fra Jelsa i Suldal kommune nordøst i Rogaland. Ingrid liker jazz og har en kjæreste som heter Eirik og spiller bass og er en kjempebra fyr. I fjor var hun ettåring på KFUK-KFUM-hjemmet i London, men måtte dra hjem halvveis i oppholdet p.g.a. kyssesyken. Hun har en søster som bor i New York og en bror førti minutter fra Oslo. Og en del tanteunger som hun ofte passer. Til tross for dette er hun litt redd for barn, men aller mest for ungdommer, for de er så frekke. Ingrid vil bli jordmor og hjelpe barn til verden. Jeg liker Ingrid fordi hun smiler så fint og er best til å etterligne bedehussang. Hun har en fin leilighet der vi drikker chai-te og prater og skulker timer. Bortsett fra at Ingrid har sluttet å skulke nå og blitt flittig studine. Ingrid synger deilig og jazza og har alle de fineste klærne. Dessuten er hun dirigent for et blandetkor, hun elsker koret sitt. Det er nesten umulig å ikke smile når du er sammen med Ingrid, for hun er så god. Forresten har hun en plakat av en ketsjupflaske på veggen sin. Den fikk hun av en reklameboardmann fordi hun spurte. Sånne ting gjør Ingrid.

www.ingridfrajelsa.blogspot.com

bilde-031.jpg

Randi Stoveland Haugle ble født 13.august 1986. Hun er født og oppvokst i Bremanger i Sogn og Fjordane, der det noen ganger er sauer som dør av seg selv så veterinæren må komme og kutte av hodet dens. Randi har, i likhet med meg alltid spilt i korps, muligens er det derfor vi kommer så godt overens. Randi er, også dette i likhet med meg, singel etter valg. Det finnes bare én mann i hennes (og mitt) liv, og det er Jesus Kristus. Randi liker nynorsk, vafler, Jan Garbarek og Tazte Priv. Hun bor i Havreveien sammen med Dag Øyvind (som hun gikk med på Viken i fjor og som forresten også er kjæresten til hun Randi bodde på rom med på Viken). Hun gikk som sagt på Viken i fjor, spilte sax og lå rundt. Det gjør hun stadig vekk. Hun har mange brødre og er derfor god til å sloss og spille fotball. Randi vil helst bli lege og derfor forlater hun Staffeldts for Bjørknes der hun skal sanke poeng. Randis største øyeblikk var da hun traff Jan Garbarek på Treblåsstudio, det snakket hun om i flere dager. Jeg liker Randi fordi hun alltid ler og fordi hun lar mer være frekk mot henne fordi hun vet jeg ikke mener det. Vi er skjønne når vi prater Birkelandsdialekt, og Randi var omtrent den første jeg klikket med i MML1. Hun låner meg senga si når jeg ikke er helt i form, og ler bare litt av min teite oppførsel.

www.randisinblogg.blogspot.com

Dette er i alle fall de to fine jentene. Jeg er ganske så glad at jeg kjenner dem. En dag skal jeg også skrive om min crewkompanjong, Silje Tokheim.

God natt, bless!

1 kommentar

Filed under Fine folk og sånn

One response to “Mine fine piger.

  1. ÅÅÅ du e fiiiiiiin du og!!! Og takk for i går! Hipp hurra for kvinneforening!

Legg igjen en kommentar

