Bloggetibloggblogg

Nå er det gitt lenge siden forrige blogg, men det er bare fordi det har hendt så utrolig masse 2k. Har tilbrakt den siste uka i Hordaland, nærmere bestemt Voss kommune, enda nærmere bestemt på Ole Bull Akademiet (herlig orddelingsfeil i navnet), enda nærmere bestemt på rom 306 som jeg delte med den herlige Sigrun Ebbesvik. MML2 var altså på folkemusikkurs, og Torjesen, som elsket folkemusikkbiten i Ekko 1 nesten like mye som klassiskdelen, hadde det som plommen i egget. (Dette er faktisk ikke ironi.) Fem dager med kveding med halverotiske/halvfrekke tekster på dialekter man bare skjønner halvparten av, hardingfeleslåtter, masse dansing med musikklinjeelever med varierende kordinasjon og rytmesans, kjempegod mat og fantastisk selskap. Å reise på tur med MML2 er jo bare drømmen, og jeg er helt utrolig glad for at jeg valgte Staffeldts dette året.
Her kommer en liten reise i turen vår, en reise i bilder:)

dsc_0671.jpg

Her har vi en del av den fine gjengen som jeg er så utrolig priviligert å få gå i klasse med. Rett etter dette bildet ble tatt labbet vi et stykke oppover dalen til Voss folkemuseum og Mølster gård. En del av oss forelsket oss helt i tanken på attenhundretallets gårdsliv og planlegger budeiesommer neste år…dsc_0738.jpg

…mens andre var mer opptatt av å forestille seg femtenhundretallets hygienefasiliteter..
dsc_0745.jpg

Fint var det i alle fall:)
dsc_0750.jpg

MML2 er langt i fra så slappe og musikklinjeaktige som man kanskje skulle tro for en musikklinjeklasse, selv om vi kranglet om hvilke kontinenter/øyer/land svetteflekkene våre etter dansetimene lignet på. Folkedansingen fikset vi lett, selv om vi i følge spillemennene lo altfor mye. Det er jo som kjent usunt.
dsc_0815.jpg

Og hvem kan egentlig motstå jenter i bunadsko og joggebukse?<3

To dager på rad var dessuten en sprek gjeng fra klassen nede på den lokale fotballøkka for å sparke litt. Et muligens avrevet leddbånd er det vi kan skryte av på idrettsskadefronten uten at navn skal nevnes (Leif Magne Torstensen). Ellers hang vi litt i Voss sentrum, også kjent som Vangen, rånte i Siljes bil, koste oss på stasjonspuben, strikket masse og lo utrolig mye av «(What what) In the butt» og Donglebærsangen til Raske menn. Torsdag kveld var det kveldssete med både stevtevling, dans (les: synd, «det ekje dansen det æ noe galt med, det æ å han fører me sæ…») og huskonsert fra MML2 hvor vi sang gospel så hardingfelene ble sure og . Stevene vi lagde var jo tidenes, sjelden ledd mer. Selvfølgelig inneholdt turen også de to ingrediensene som er obligatoriske for en hver credotur med respekt for seg selv; sporadisk massasje og lovsangssekvens på kvelden.

Et par gullkorn må med;
«Du, jeg lurer på…om kua rauter i naturtonerekka?»
Inger Elisabeth Aniksdal i time om blåseinstrumenter i folkemusikken. Deiligkatta
dsc_0874.jpg
Bård Olav kommer ut fra do.
Kristian: «Jaja, Bård, du har vært inne og kost deg?»
Bård: «Nei, jeg koser ikke med meg selv på rom med så liten plass..»
dsc_0756.jpg

«Og pengen i pungen og pungen i skri………net…»
Norsk barneregle.

Merker dette blir VM i langt blogginnlegg, men det får så være, merker jeg kunne skrevet i tusen timer (et bibelsk symbolsk tall for veldig mange, hoho) om denne fine turen.
Tror rett og slett jeg sier; SigrunLeif MagneHenningØysteinRunarLars-IngarØysteinKristianGlennJohanneAne MarteInger ElisabethÅselillÅshildKristinaIreneLars ErikAndersAstridOle MathisKim AndreasEmmaCarinaKathrinSimoneMySiljeArnfinnBård Olav, tusen takk for en megafin tur (beklager så utrolig masse hvis det er noen jeg har glemt, arrester meg hvis det er tilfelle), jeg er så sykt glad i dere og for at vi går i klasse. Æ mehnår det, asså, særiøst, æ mehnår det!<3

(ps, for flere bilder, se Fjesbok)

7 kommentarer

Filed under Ferier og turer og sånn, Fine folk og sånn, Gud og Jesus og og kristendom og sånn, Skole og sånn

7 responses to “Bloggetibloggblogg

  1. Du glemte nok å takke deg selv. Tipper du bidrog litt med at det ble en så fin tur…

  2. Arnfinn

    Selv takk for en topp tur, dere er virkelig en utrolig bra gjeng!!!

  3. Ole Mathis

    Som turoperatør vil eg påstå at du ikkje har gløymt nokon. Eg tel 29 namn på lista, og det er eitt mindre enn fullt tal(ditt manglar, som nemnt over).

    (Sssjjjjj, Kim-Andreas brukar bindestrek… Kanskje han ikkje ser det…. Ikkje sei det til nokon)

    Veldig bra innlegg. Det var kjekt å lese det. Du skriv veldig bra. Takk for turen!

    Ole Mathis, den suuure turoperatøren

  4. hei kompis. du misforstår. i cirka en uke til. jeg flytter forhåpentligvis søndag, om en bitteliten uke. vi kan godt pleie vennskapet i den kommende tid, hvis du er klar:)

  5. jeg flytter fra konsulwildsveiénførtisekstjueénkristiansand til kirkeveienhundreogtolvanulltreseksénoslo den fjortende oktober. jeg skal til oslo på jobbintervjuer osv fra i morgen til onsdag, og har en busy schedule torsdag-lørdag her hjemme. men ettersom vi skal bo i samme by en stund fremover håper jeg vi kan ta en rain check?

  6. Åshild

    Halleluja og amen! Veldig bra innlegg, artig å les det her:) og tusen takk for en flotters tur!

    hilsen den litt blidere turoperatøren;)

Legg igjen en kommentar

