Voie in my heart 4E–>2k

Jeg har så mange fine i Kristiansand. I dag har jeg vært på kafé med Harald og Irene, og Harald og jeg snakket om livet og døden og kjærligheten og alt mulig og jeg er veldig glad for at han er min bestevenn. I tillegg har jeg hengt med de fine Voiefolka, den herlige ungdomsskolegjengen, i rommet som var vårt sentra fra åttende til tiende, nemlig Kyllingstad sin kjellerstue. Vi spilte «Tampen brenner», og en runde/samtale kan fortone seg omtrent slik:

Emma: «Kan jeg bare lese spørsmålene? Ok, det er en person.»
Henrik: «Har dere hørt Donglebærsangen?»
Kristine: «Er du sikker på at jeg vet hvem dette er?»
Kristin: Et eller annet litt ufordragelig, for sånn blir jeg når jeg spiller spill.
Henrik: » Skal jeg spille Donglebærsangen? Thomas, det er din tur.»
Thomas: *stillhet*
Bjørnar: «Jeg tipper………*sier nesten svaret*, haha, nei, jeg tipper ikke det likevel. Kristine, tipp det du.»
Kristine: «Har jeg spurt om det er sikkert at jeg vet hvem dette er?»
Kristin: Ny ufordragelighet, «Thomas, det er din tur..»
Thomas: Bruker lang tid, stiller til slutt det samme spørsmålet som forrige person.
Henrik: «Jeg er litt redd for at alle skal få feil inntrykk av meg, bæsjtissbæsjtissbæsjtiss.»
Emma: «Det er på måte et undertøy, men så er det ikke det heller…Henrik ville nok definere det som det, men det finnes liksom mange kategorier undertøy…»
Kristine: «Er dere helt sikre på at jeg vet hvem dette er? Altså, jeg er jo ikke noen fugleekspert, er jo ikke som jeg er Ivar Aasen, heller!»

(Dette ble egentlig veldig lite morsomt i forhold til det som var planen i hodet mitt, men nå får det i alle fall stå der:))

Guri, de er fine de Voiefolka, jeg er glad jeg har dem og hvis jeg får velge skal jeg alltid få ha dem. For selv om vi kanskje er/var/har vært/kommer til å være litt på kanten røffe med hverandre, så er vi jo gruelig glad i hverandre, og herlifred som jeg kan le når jeg er sammen med dem.

Jeg avslutter med en herlig tekstlinje fra det legendariske bandet Tynn Tråd:
«Bruker Stadig støy som skittentøy, Tynn Tråd vant nå!
Ja, ja, Tynn Tråd!
Hva, hva? Tynn Tråd!»

Forresten har jeg begynt å se på Entourage. Det var jo det jeg trengte, flere tvserier å bli avhengig av.

2 kommentarer

Filed under Fine folk og sånn

2 responses to “Voie in my heart 4E–>2k

  1. Karl-Johan

    Steike du er så flink til å blogga Kristin, respect!

  2. Takk skal du ha, Karl Johan:) Koselig at noen leser det.

Legg igjen en kommentar

