Der sola aldri skinner.

Av og til – sånn cirka hvert skuddår (som jo er omtrent nå) – rydder jeg på rommet. Sånn skikkelig gå-gjennom-og-kaste-det-man-ikke-trenger-og-faktisk-tørke-støv-og-ikke-bare-late-som-det-ikke-er-der». Det tar gjerne noen timer, for ryddinga blir stadig avbrutt av at jeg må kikke gjennom masse bilder og kort og papirer og mimre litt med meg selv. Og jeg finner alltid ting jeg hadde glemt at jeg hadde og ikke alltid helt kan skjønne hvorfor jeg har anskaffet meg. Her er noen av dagens gullkorn:

– Et hefte fra Norsk ukeblad med tittelen «Nyt sommerens beste gjærbakst». (Å bake er en annen ting jeg gjør omtrent hvert skuddår.)
– En lusekam.
– En overfallsalarm. (Den har jeg faktisk lett litt etter.)
– En drøss av manualer og bruksanvisninger til stereoanlegg, mac, iPod og kamera, samt en CD med en Officepakke til PC.
– Et soveposetrekk uten sovepose.
– Konsertbilletten fra Pauls og min andre date:)
– Et kart over Palestina på Jesu tid.
– Ei lampe fra Zoettia jeg adopterte av Maja, men som har støpsel som ikke passer i veggen min, men som noen (hint, hint) forhåpentligvis kan fikse slik de fikset den andre lampa mi.
– Et litermål jeg lurer på om jeg fikk i pakkeleken på verandaen til Chris rett før jeg flyttet til Oslo.
– En discman som nå endelig skal få sin siste hvile.
– Parfymen Leif Magne kjøpte til meg i Paris og som er k j e m p e g o d;)
– To nystev.
– Peppermynteolje.
– Et par svømmebriller (!)
– Et sett med pepperkakefigurer.
– Cden til et av mine alltimefavorittband; Tom Hugos.
– Ibsens samlede verker i 4 bind<3
– Et ettbinds leksikon fra Caplex jeg har brukt ganske nøyaktig 0 ganger på grunn av caplex.no, men som jeg liker synet av der det står i bokhylla mi.
– En minnepinne jeg faktisk også har lett etter

…og lista kunne fortsatt og fortsatt, men da hadde jeg i alle fall aldri blitt ferdig med å rydde.

Legg igjen en kommentar

Filed under Uncategorized

Legg igjen en kommentar

