August, gitt.

Bloggen har jo nesten avgått med døden, og jeg må innrømme at den nok kommer til å ligge mye brakk i høst. Men nå er det i alle fall høst, og det har vært sommer, og den sommeren har vært veldig fin. Jeg har vært litt hjemme, en tur i London og litt i Oslo/Voss/Stavanger. Så har jeg jobbet litt på heimen med de gamle og badet masse og vært på Skjærgårds og hengt med fine folk. På mandag startet jeg på UiO, nærmere bestemt Utdanningsvitenskapelig fakultet, enda nærmere bestemt Lektor- og adjunktprogrammet, og enda litt nærmere bestemt lektor- og adjunktprogrammet med fordypning i nordisk, samt samfunnsfag som støttefag. Det later til å bli veldig bra, jeg liker meg godt på universitetet og det er masse hyggelige folk i klassen min. Denne høsten skal jeg ha ex.paed (=ut i praksis. =livredd) + et stort, tjuepoengs fag om nordisk litteratur fra 1800-2000. Sier bare Peer Gynt og Sult og Gengangere og Gymnaslærer Pedersen og forfattervandring med Jan Kjærstad.

Ellers har jo et nytt knippe mennesker jeg er glad i flyttet til Oslo, jeg nevner i fleng: Kristina, Elin, Harald, Emma, Lisa, Elin og Kristine (har jeg glemt noen nå?) Det er ikke akkurat feil, så nå forventer jeg invitasjoner til en rekke innflytningsfester i den nærmeste framtid. Nytt kollektiv har vi også fått, eller i alle fall tre nye fjes; Kari, Morten Andreas og Martin, velkommen skal dere være 🙂 Og som om ikke det var nok skal Paul og jeg på langhelgtur til Berlin 23.-28.oktober og feire tjueenårsdagen til førstnevnte. Så hvis noen har tips for hva man bør finne på i den tyske hovedstaden er det bare å si fra.

Sitter i skrivende stund på Sørlandsekspressen i retning i Oslo og lovpriser trådløst nett i buss. Jeg er jo ikke så teknisk av meg og skjønner ikke helt hvordan det kan foregå. Noe annet jeg ikke skjønner er hvordan vannflaska jeg hadde i setet dra vi dro fra Kristiansand kunne være borte da jeg våknet ved Harebakken. Foreløpige personer er under mistanke for å ha stjålet den:

– To fnisete, ganske høylydte tenåringsjenter som spiller høy musikk, og som hadde hver sin flaske, til forveksling s v æ r t lik min Imsdal-flaske.
– De tre (også ganske høylydte) arbeidskameratene (?) på rundt 45 fra østlandet.
– Kjæresteparet som satt bak meg og som snakket engelsk
– Et annet kjærestepar, der gutten hadde rødt og fregner.

Stem på din favoritt. Og ha en fin kveld.

Med sommeren friskt i minne, her kommer et utvalg bilder.

3 kommentarer

Filed under Ferier og turer og sånn, Fine folk og sånn, Skole og sånn

3 responses to “August, gitt.

  1. Ørjan

    Gutten med rødt og fregner (tipper det var rødt hår du mente). Velger han fordi det er den personen det er lettest å legge skylden på!

  2. Jeg er tilbøyelig til å være ganske enig, Ørjan.

    1-0 til rødthårogfregner.

  3. Sindre

    Altså: bare for å legge alle fakta på bordet, så er alt som går galt som regel spelta sin skyld (*henter inn skriveren av blogginnlegget som vitne*). Folk med rødt hår og fregner har jo som vi alle vet svakere immunforsvar. Nevnte gutt i sistnevnte kjærestepar kan derfor være en som trooolig (egentlig så mye mer enn bare «trolig») er intolerant mot hvete, og går da rundt som en speltbombe som kan detonere når som helst. Og da, Kristin, da går det galt!!

Legg igjen en kommentar

