Sunday, sunday people. Sunday, shines for you.

I dag er det søndag, og det er ganske greit. Egentlig skulle jeg stå opp tidlig for å rydde rommet, fordi det bokstavelig ser ut en syklon har herjet rundt der inne, men etter en lang og grundig overveielse sov jeg heller til klokken tolv. Men så begynte dagen, vettu, for da tuslet jeg for første gang til Centrum Athletica (som forøvrig burde hett Centrum Atheticum hvis man skal være korrekte med den latinske bøyningen. Kilde: Øyvind Stople Sivertsen), og trente. Det var dønn slitsomt, men skikkelig deilig. Nå er det et par timer lesing før ferden går til Lutvann og familiegryterettmiddag hos Tveitoslekta.

Ellers går jeg i morgen inn i min tredje uke som student på Blindern. Til nå er det litt skummelt, men mest ganske gøy. De har jo seriøst alt på Blindern og jeg oppdager stadig nye u-/nyttige butikker/frisører/parfymerier/kaféer osv. Forelesningene er godt i gang, og jeg digger allerede NOR1300, a.k.a Nordisk, særlig norsk litteratur, 1800-2000. Av og til sniker litt panikklignende føleleser seg inn i hodet, angående lesing, framtida, eksamen og alt sånn uviktig bullshit. Men foreløpig går det ganske greit å dytte dem tilbake 🙂 Det er kjempemange greie og kule jenter i faddergruppa/klassen min, så frykten om å måtte gå alene på Blindern i fem år uten noen venner er foreløpig ganske lite truende.

MEN, det spøker på Blindern også. Jeg mister fortsatt ting. Her en dag hadde jeg vært på ILS-kontoret og hentet en gratiskopi av Amtmandens Døttre, gikk direkte derfra og bort til Helga Engs hus og lesesalen. Satt der og leste litt annet stæsj, går ned i skapet mitt for å legge fra meg bøkene, og v i p s: Amtmandens Døttre er borte. Jeg lette overalt (det vil si på lesesalen og i skapet mitt). Stem på hva du tror kan ha skjedd:

1. En av jentene på lesesalen følte seg truet av den nye førsteårsstudentens blendende utseende og skremmende intellekt og bestemte seg for å prøve å sabotere studiene mine ved å stjele boka.
2. Det er sant som Veronica sier at det spøker i gangene på Blindern, og et av disse spøkelsene kjedet seg denne onsdagen og ville ha litt lesestoff.
3. Jeg drømte/innbilte meg at jeg hadde hentet boka, mens det i virkeligheten var en illusjon i hodet mitt.
4. Jeg begynner å bli dement og har glemt at jeg la fra meg boka et eller annet sted.

Selv holder jeg en knapp på nummer 1, men for all del, gjør opp din egen mening.

Forøvrig har jeg det innmari bra, det er konge å være tilbake i Oslo med Paul og alle de andre kjente og kjære. I tillegg har jeg fått meg jobb, aada, Kristin «utennoesomhelstnaturlagmedbarn» Torjesen jobber nå på SFO. Stay tuned.

Ha en velsignet søndag.

1 kommentar

Filed under Fine folk og sånn, Skole og sånn

One response to “Sunday, sunday people. Sunday, shines for you.

  1. njet

    Mest sansynlig, slik jeg kjenner Helga Engs, er det noen som har stjålet boka di, enten for å ha den selv, eller for å hive den. Det er nemlig utrolig ukult å la ting ligge igjen på lesesalene når man ikke er der selv. 🙂

Legg igjen en kommentar

