Never too cool for school.

Studiet er mildt sagt kommet godt i gang, og undertegnede har de siste to ukene hatt et par mindre panikkaktige anfall angående lesemengde/studiemengde/mangel på timer i døgnet/hvordan man skal få tid til studier i tillegg til alle de andre tusen tingene man driver/hvordan man i all verden skal få tid til å slappe av midt i alt dette. Det er bare begynnelsen av september og jeg kan allerede snart gi ut en (noe svak) bok bestående av forelesningsnotatene mine. Disse tingene har kvernet i hodet mitt og stresset meg en del, men nå har jeg bestemt meg for å la være. Å stresse altså, ikke å gjøre tingene. Så nå stoler jeg på at jeg med en god porsjon hjelp fra Han der oppe kommer meg helskinnet de neste månedene med gjennomsnittlig to romaner i uka, norsk/svensk/dansk litteraturhistorie/lyrikk- og dramateori/pedagogikk/oppgaveskriving/jobb og så videre. Det kan kanskje virke som om jeg ikke har det noe greit, men det har jeg egentlig, takket være en del interessant stoff, fine studiekamerater, et nydelig kollektiv, deilige venner og sist, men ikke minst en overbærende kjæreste som holder ut med meg.

Og så er det jo så mange ting å glede seg til:
– Kirk Franklin 8.september, som innbærer av ymse fine kristiansandfolk er i byen.
– Hyttetur med kollektivet neste helg.
– Spillejobb med flinke folk 18. september.
– Div. innflytningsfester.
– Stevie Wonder 20. september.
– Berlin med Paul 23. oktober….

… og sikkert masse mer 🙂

I dag startet jeg opp igjen med fjorårets trenetidlighveronsdagmorgenvane, det var som alltid usannsynlig hardt der og da, og som alltid usannsynlig godt etterpå. Deretter fulgte forelesning om H.C. Andersen, oppgaveskrivingsmøte med min fabelaktige basisgruppe, middag med Erlend og Kristian og fem og en halv time på lesesalen. Som litt avkobling før jeg starter på Peer Gynt har jeg sotert notater (helt seriøst så koser jeg meg og slapper av av å sortere ting).

Her bor jeg. De har heldigvis god kaffe der. Ha en velsignet kveld.

Legg igjen en kommentar

Filed under Fine folk og sånn, Gud og Jesus og og kristendom og sånn, Skole og sånn

Legg igjen en kommentar

