Helga har vært snæksefin. På fredag var jeg på forelesning og så på jobb og det var datadag og få unger på SFO og god stemning. Merker at jeg i mangel på småsøsken i barneskolealder er totalt ute på hva som skjer i barnetv-/disney-/spill-/barnenettsiderverden. Kan opplyse om at High School musical er en klar vinner, NRK Super er også med i teten, sammen med noe som heter Club Penguin (?) Så var det hjem til Paul der pølsemiddagen (nesten) sto klar på bordet. Deretter fikk jeg besøk av noen jenter i klassen og vi stappet oss fulle med fruktsalat og så på tv og slakket. Streit som alltid (og storfornøyd med det) gikk jeg i seng før tolv. Lørdag tilbrakte jeg på lesesalen, hos Pauls farmor på Hasle og i leiligheten til Lena (som jeg altså går i klasse med på LAP) på Kringsjå hvor vi feiret bursdagen til kjæresten hennes Tjerand (som Paul altså kjenner fra Vardeneset, liten verden, artigartig).

På vei hjem fra Kringsjå, sånn omtrent klokka tolv (jadda, kjempeseint for Torjesen), var banen full av liv og tjafs og røyk og god stemning. Og tror du ikke det tuslet inn…

accordion-player-big.jpg

…en trekkspiller. Riktignok ikke så hip og fresh som han her, men han kompenserte ved å spille «When the saints» fra Ullevål til Stortinget, noe som førte til massiv allsang og enda bedre stemning. Elsker Oslo.

I dag har det vært søndag, og det har vært skjønt. Jeg har vasket rommet, det er ikke sørlendingen i meg hundre prosent komfortabel med, derfor jeg var påpasselig med å riste teppet i bakgården der ingen kunne se meg. Så var det litt lesing med påfølgende møte i Filadelfia. Kom over en veldig fin lovsangstekst på Møtepunkt i dag:

I will not boast in anything
No gifts, no power, no wisdom
But I will boast in Jesus Christ
His death and resurrection

(From «How Deep The Father’s Love For Us» by Stuart Townend)

Den syns jeg satt godt 🙂

Hvis du vil finne meg den kommende uka ville jeg kikket på Universitetsbiblioteket. Jeg er hun som sprer overraskende få ting utover overraskende stor plass.

Ha en velsignet natt.

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “

  1. oooh høres fin-fint ut! jammen godt man har små gleder i hverdagen,så man ikke forsvinner i alt stresset det er på denne tiden. må dessuten si at headern på bloggen din ikke hjelper veldig mot godtesuget 😉

Legg igjen en kommentar

