I’ll be home for christmas

I helga kom jeg endelig hjem. Fredag ankom jeg Jollekassa og fikk sove i fred og ro i min gamle seng. På lørdag kom jeg hjem en gang til da jeg var på julehandel i julepyntede Kvadraturen som minnet meg på det meste av alt det jeg elsker med denne lillestore byen. Og i dag, søndag, kom jeg hjem for tredje gang, på gudstjeneste i mitt evige andre barndomshjem. Dessuten har jeg truffet begge de to fine damene (mormor og farmor) i dag, og de er fremdeles like fine. Julestemningen senker seg sakte men sikkert.

I går var jeg i bryllupsfestkonsertkalas på Christianholm festning. Det var staselig og kjekt. Må ta med et lite kjekt sitat fra en plakat fra vaskedamene med oppfordring om å sette stolene på plass:

«Smil og vær glad hver eneste dag,
så skal du se hvor mange venner du får!»


Plutselig kom jeg på at UiO ironisk nok hadde en kjekk liten ord delings feil på norskeksamenen vår. Viktig å huske å svare på kortsvars oppgavene.

I morgen setter jeg kursen mot gamlehjemmet, ha en velsignet søndag kveld.

Legg igjen en kommentar

Filed under Jul og sånn

Legg igjen en kommentar

