På direkte oppfordring fra frøken Aurdal

Liv Marit har gitt meg streng beskjed om at jeg må oppdatere bloggen. Det er jeg helt enig i. For å komme ajour (a jour?) føler jeg for å oppsummere litt angående hva som har skjedd siden sist. I og med at «sist» er drøyt fire måneder siden, velger jeg en stikkordsbasertorientert variant. Den er dessuten ikke kronologisk ordnet.

– Min fantastiske niese, Julie, har blitt fire måneder og tre dager gammel, og dessuten døpt.
– Jeg har rundet mitt 22. og begynt på mitt 23.år.
– Gospelgruppa Safari har gitt ut sin første plate, «Thank You», denne kan forøvrig kjøpes på iTunes 🙂
– Paul og jeg har rundet halvannet år som kjærester.
– Lillebror Håkon har blitt ferdig med ungdomsskolen.
– 4.juni var jeg (forhåpentligvis) ferdig med mitt første universitetsår.
– Jeg har gjort noe mitt nittenårige selv aldri trodde jeg skulle gjøre – bestilt partur til Paris.
– Jeg har flyttet 1685 meter, nærmere bestemt fra Munchs gate 9 på St.Olavs plass til Sørkedalsveien 3C på Majorstua.
– Kari og jeg har begynt (og sluttet igjen?) å jogge rundt Sognsvann.


På T-banen i dag formulerte jeg en slags hverdagsbønn som jeg fikk litt lyst til å dele:

Kjære Gud,
jeg ber om at jeg i dag må
lytte mer enn jeg prater,
gi mer enn jeg tar,
handle mer enn jeg tenker,
og elske der jeg selv gjerne ville dømt.

6 kommentarer

Filed under Fine folk og sånn, Gud og Jesus og og kristendom og sånn

6 responses to “På direkte oppfordring fra frøken Aurdal

  1. «We were on a break!!»

    Aldri i LIVET om vi har slutta. Vi har bare tatt en pause, Rachel.

    Love,

    yours Ross (les: Kari)

  2. Herlig bønn og be, ikke like lett å få gjort…

  3. Det skal være sikkert og visst. Tror trikset er å jobbe mot og bli litt bedre dag for dag.

  4. Jaaaa, den bønnen ber jeg i mitt stille sinn ofte også! 🙂 Håper du har det flott i ferien din, kjære vakre vene! 🙂 Så blir det vel litt synging på toppen på oss snart også! Gleder meg! 🙂

  5. «handle mer enn jeg tenker»

    – Ikke sikkert det er så lurt å be det på en bytur….

  6. Hehe, nei, det er sant.

Legg igjen en kommentar